Patru metode de predare-invățare inovatoare

Compus de: Prof. Ganea GeorgianaScoala: Școala Gimnazială Elena Cuza, Piatra NeamțPublicat: 22/05/2023Resursele Profesorului
Patru metode de predare-invățare inovatoare

Lecțiile interactive sunt acele lecții in care elevii sunt incurajați să vorbeasca, să-și exprime liber opiniile, să colaboreze și să acționeze, să caute  informații și soluții pentru a rezolva o problemă sau a realiza un proiect. Profesorul nu mai este cel care deține controlul absolut, cel care transmite informația, timp in care elevul ascultă, notează sau reproduce mesajul. Rolul său se schimbă. Elevul devine un personaj activ, puternic implicat in propria invățare și formare. Utilizarea tehnologiei VR-deși cu ani in urmă părea ceva imposibil de realizat, realitatea virtuală nu mai este o noutate pentru nimeni. Această tehnologie le oferă elevilor posibilitatea de a descoperi o lume nouă, in care să interacționeze cu diverse elemente ca și cum ar fi reale. In cateva secunde putem călători intr-o altă țară și explora diferite medii de viață și culturi, putem invăța despre trecut, spațiul cosmic sau interacționa cu structura organismului uman. Această modalitate de prezentare a materiei face ca ințelegerea și asimilarea informației să se realizeze nu doar mult mai rapid, ci și intr-o maniera atractivă. Elevii sunt captivați de imagini și au parte de o experiență inedită. Blended-learning sau invățarea mixtă presupune imbinarea predării ce se desfășoară in cadrul școlii, cu cea online. Oferă atât elevilor cât și profesorilor mai multă flexibilitate, dar și posibilitatea personalizării experiențelor de invațare. Având in vedere că trăim in era tehnologiei, este aproape imposibil să ne imaginăm cum s-ar putea desfășura actul didactic in lipsa internetului. Crossover learning sau invațarea combinată asociază experiența invațării in clasă cu cea care se produce in afara școlii. Conceptele sunt introduse in timpul orelor de la curs, apoi prezentate in mediul real, astfel incat elevii să ințeleagă mai bine cum funcționează. Când acest lucru este dificil de pus in practică, putem apela, din nou, la ajutorul tehnologiei, un foarte bun exemplu fiind turul virtual al muzeelor lumii. Flipped classroom, cunoscuta și sub numele de clasa răsturnată, presupune o schimbare a ordinii firești a activităților, a rolurilor. Elevul este cel care caută singur  informații acasa, informații pe care le va aplica și exersa in clasă. Acest model sprijină dezvoltarea autonomiei, a gândirii critice, dar și a invățării durabile.

Înapoi