PROIECT DE ACTIVITATE

Publicat: 16/01/2024Resursele Profesorului
PROIECT  DE ACTIVITATE

Grupa:

 Mare A

Tema anuală:

  “Cine sunt / suntem?”

Tema săptămânală: 

„ Corpul meu ”

Activități pe domenii experiențiale:

Domeniul Limbă şi Comunicare 

Tipul de activitate: 

 Dobândire de noi cunoștințe  

Tema activității:

”Corpul meu ocupat” – poveste populară

Mijloc de realizare:

lectura educatoarei

Scopul activității:

Formarea deprinderii de a audia cu atenție un text şi a deprinderii de exprimare corectă, sub aspect lexical, gramatical, stimularea vorbirii coerente şi expresive

Obiective operaţionale:

  Pe parcursul și la sfârșitul activității copiii vor fi capabili:

O1- Să audieze cu atenție conținutul poveștii; obiectivul se consideră realizat dacă copiii ascultă cu atenție conținutul poveștii;

O2 -Să reţină titlul poveştii şi numele personajelor întâlnite în poveste obiectivul   este realizat dacă toți copiii  rețin cel puțin două  personaje ale poveștii;

O3-Să reproducă fragmente din poveste, folosindu-se de imagini, cu ajutorul  întrebărilor puse de către educatoare;  obiectivul este realizat dacă toți copiii răspund corect la cel puțin o întrebare pusă de educatoare;  

O4  -Să stabilească valoarea de adevăr a enunţurilor rostite de educatoare; obiectivul este realizat dacă toţi copiii semnalează corect valoarea de adevăr a enunţurilor;

 O5-  să desprindă mesajul transmis de text, pe baza întrebărilor puse de educatoare ; obiectivul este realizat dacă toți copiii își exprimă prin cuvinte, cel puțin o stare emoțională provocată de întâmplările  poveștii. 

Strategii didactice: 

Metode și procedee:

povestirea, conversaţia, explicaţia, observaţia, 

Forme de realizare:

frontal

Mijloace de învăţământ:

 

Planşe cu momente din poveste, imagini cu organele interne, tablă, recompense.

Durata:

 

30 minute

 Biliografie:

- Curriculum pentru educație timpurie – 2019

- F.Mitu, Ş. Antonovici,

Metodica activităţilor de educarea limbajului în învăţământul preşcolar, 

Editura Humanitas, 2005; 

- Georgeta Toma, Magdalena Anghel, Daniela Petre –

Sugestii metodice şi culegere de texte literare 

Înapoi