PROIECT DE LECŢIE

Compus de: PASCAL LUIZA- LAVINIAScoala: Liceul cu Program Sportiv ”Cetate” DevaPublicat: 15/01/2024Resursele Profesorului
PROIECT  DE  LECŢIE

Aria curriculară: LIMBĂ ŞI COMUNICARE

Disciplina: LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ

Unitatea de învăţare: 

Respectul este iubirea în haine simple

Tema:

Când zmeii joacă șah

, Iuliu Rațiu

Tipul lecţiei: consolidare

Clasa: a III- a A

DEMERS  DIDACTIC

1. Motivaţia:

Este o lecţie de consolidare a priceperilor şi deprinderilor şi este valoroasă prin tipurile de exerciţii propuse şi metodele didactice utilizate,  având ca scop dezvoltarea gândirii critice şi a atenţiei elevilor, dezvoltarea limbajului, a respectului față de persoanele cu care interacționează.

2.Competențe specifice:

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil

3.3. Formularea unei păreri despre o povestire/personajele acesteia

2.3. Prezentarea unei activităţi realizate individual sau în grup

3. Obiective:

Pe parcursul acestei lecţii, elevii vor fi capabili:

O1: să demonstreze înţelegerea textului prin formularea unor răspunsuri corecte; să înţeleagă şi să explice comportamentele şi atitudinile prezentate în text;

O2: să dovedească minime cunoștințe despre piesele și mutările în jocul de șah;

O3: să colaboreze cu colegii din grupă, dând dovadă de respect pentru opiniile celorlalţi chiar dacă nu sunt în concordanţă cu propriile păreri;

3.       Condiţii prealabile:

          Clasă de nivel bun.

          Elevii au cunoştinţele necesare şi capacitatea de a folosi procesele de gândire şi învăţare propuse prin tema lecţiei.

4.Evaluarea:

Elevii vor rezolva sarcinile de lucru propuse în fişa de evaluare.

5.Resursele şi managementul timpului:

a)Resurse materiale:  piese de șah; fişe pentru munca individuală şi de grup; fişe de evaluare, laptop, videoproiector, telefoane.; b)Timp de desfăşurare:  50 minute.

6.Metode şi procedee

: conversaţia, explicaţia, problematizarea, exerciţiul, scheletul de recenzie, metoda cadranelor, 

7. Forme de organizare a activităţii:

Frontal; pe grupe; individual.

8.Bibliografie:

„ Metodica predării limbii române”, Corneliu Crăciun, Ed. EMIA, Deva, 2001;”

„Dezvoltarea gândirii critice şi învăţarea eficientă”, Dumitru I.A., Editura de Vest, Timişoara,2000.

https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20IIIa/Limba%20si%20literatura%20romana/Uy5DLiBHUlVQIEVESVRP/https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&toolhttps://wordwall.net/

 

https://www.twinkl.ro/resources/romania-teaching-resources-ciclul-primar
Înapoi